Yazılar

/Yazılar
Yazılar2019-01-27T15:20:17+03:00

Gastroenteroloji ve Hepatoloji alanında Gastroözofagiyal Reflü Hastalığı, Helikobakter Pylori Gastriti, Şişkinlik, Gaz, Hazımsızlık, Kabızlık, Sarılık gibi hastalıklarla Endoskopi, Kolonoskopi, ERCP gibi işlemler hakkında Prof. Dr. İbrahim Doğan tarafından kaleme alınan yazıları burada bulabilirsiniz.

Crohn Hastalığı

Crohn hastalığı bağırsakları tutan ve karın ağrısı, kilo kaybı, ishal ve beslenme bozukluğu gibi belirtilere yol açan kronik iltihabi bir hastalıktır. Ağızdan anüse kadar sindirim  kanalının herhangi bir yerini tutabilirse de, en çok ince bağırsakların son kısmı olan terminal ileumda yerleşir. Crohn hastalığı bağırsakların dışında eklemleri, gözü ve deriyi de tutabilir.

Akalazya Hastalığı

Akalazya (achalasia) yutma güçlüğüne yani disfaji adı verilen belirtiye yol açan ve nadir görülen bir hastalıktır. Akalazyalı hastalar yutma sırasında yemek borusu ile mide arasındaki kapağın  açılamaması nedeniyle lokmanın takıldığını hissederler. Yutulan lokmalar yemek borusunda birikir, miktarı ve ağırlığı artınca kapağı zorla açarak mideye geçer. Bolca su içerek yutmaya çalışırlar. Hastalık genellikle yavaş ilerler, belirtiler başlangıçta hafiftir. Hastalar zaman geçtikçe yavaş yavaş bu durumlarına alışırlar,  bu hallerini normal zannedebilirler. Çoğunlukla doktora gecikmeli başvururlar. Akalazya ilerlediğinde yemek borusunun yapısını bozarak genişlemesine neden olur.

Gastrit

Gastrit midenin iç yüzeyini döşeyen ve mukoza adı verilen tabakanın iltihabı anlamına gelmektedir. Çoğunlukla Helicobacter pylori’nin neden olduğu gastrit, ülkemizde oldukça yaygındır (%70-80).